Sunday, November 6, 2011

Hari Aku diPULAU...MEMULAU

Masa tu umur aye 9 tahun, darjah tiga.

Masuk Sekolah Seberang Batu Hampar dekat Negeri Sembilan.
Sekolah tu tak bnyk kelas, satu darjah tu ade satu kelas jer...
Sbbnya sekolah tu tak ramai anak murid...
Boleh juga dikatakan sekolah anak2 cikgu...
Mak ayah dema cikgu2...anak2 pintar2 belake...

Aye pernah masuk sekali sekolah tu masa darjah 2..sbgai pelajar tumpang...
Keluar blajar dekat pangkor....lepas tu mnginap balik di Negeri Sembilan.

First masuk darjah tiga,
Semua orang pakat taknak berkawan dengan aye.
Kata dema aye tak pandai..
Jadinya hidup aye sorang2 jer kat sekolah tu. Yalah satu darjah tak berkawan dgn aye.
Main pown sorang2 jer....

Tapi masa tu ade sorang budak nih...
sama nasib dgn aye....
Mulanya dialah kawan aye...
Dia suka cerita kisah keturunan dia, bugis....
Macam2lah dia cerita....
Orang lain suka kutuk dia.,..
"Kau Tak usah percaya sangatlah cerita karut dia tu."
Tapi aye tak termakan....ialah...dia ajelah kawan aye.....
Akhirnya dia berpindah...
Tinggal aye sorang2 balik....

Tapi isu pemulauan aye nih tak lama....
Aye buat sesuatu yng boleh menarik minat diorang.....
Aye memperkenalkan lukisan aye....
Masa tu zaman digimon....aye lukis macam2 gambar digimon...
Diorang semua suka....
Aye ade buat komik....aye sewa kat diorang 10 sen,20 sen ikut ketebalan.......
untung wooo.....

Dengan lukisan, aye dpt berkawan....
Itulah kelebihan yang tuhan bgi kat aye yang aye sangat2 bersyukur....

Akhirnya...aye tinggalkan sekolah tu dengan rase yang sngt gembira....



2 comments:

  1. mner dpt gmbar tuh?? x der gmba cantek sket ker nk ltak hah?? hahahahahaha!!! :p

    ReplyDelete
  2. hahahak...saje bagi sakit mata

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...